Kolisnychenko Inna

zongoraművész-, tanár
    • Tanulmányok
      • Már az általános iskolát is zeneiskolában végeztem zongoratagozaton.
      • 1996-2000 között szülővárosomban a D.Bortnyanskogo Felsőfokú Művészeti és Kulturális Tanintézményben folytattam tanulmányaimat, ahol kitüntetéssel szakképesítést szereztem zeneművészet és zongora szakon.
      • Ezután 2000-2005 években elvégeztem a Harkovi I.Kotlyarevskogo Állami Zeneművészeti Egyetem mesterképzését, és kitüntetéssel előadóművészi, kamarazenekari előadói, korrepetitori, valamint zongora és orgona tárgyakban felsőfokú tanári képesítést szereztem.

    • Az ezt követő években 2005-2011 között Harkovban és Szumiban gyermekek zongoraoktatásával, zenekíséretével, versenyekre való felkészítésével foglalkoztam. Tanítványaim sikeréért több, mint 40 okleveles és más elismerésben részesültem, mint felkészítő pedagógus.

      Ezenkívül mint előadóművész is sikerrel léptem fel több nemzetközi koncerten is, a volt Szovjetunió országaiban, Közép-és Nyugat Európában.

      2011-ben férjhez mentem és Magyarországra költöztem. Az első időben a nyelvtanulás töltötte ki minden időmet, majd 2013 őszén dolgozni kezdtem a Wesley-Da Capo Alapfokú Művészeti Iskolában, Dunaújvárosban, ahol ismét gyermekeket taníthattam zongorázni.

      2014 elején megszületett kislányom, és az utóbbi 3 évet vele töltöttem. Amikor ő már nagyobbacska lett, elkezdhettem újra intenzíven foglalkozni a zenével és 2016. januárjától kezdve újra a színpadon folytathatom előadói tevékenységemet.

      Miért is támogatom a gyermek zeneoktatását? Egyértelmű, hogy nem lehet mindenkiből kiemelkedő előadó. Ugyanakkor éppen a zene az, ami egy gyermekben segíthet az élethez legszükségesebb jellemvonásokat fejleszteni, mint az akaraterő, fegyelem, felelősség, türelem, kreativitás és még sok más. A zenélés, a zenével való foglalkozás egyformán dolgoztatja az agy mindkét féltekéjét, és bizonyítottan lökést ad a matematikai tehetség és a beszéd fejlődésének, sőt, elősegíti az idegen nyelvek elsajátítását. Mi sem bizonyíthatja ezt jobban, mint az, hogy gyakorlatilag minden Nobel-díjas gyermekkorában foglalkozott zenével, tanult zenélni.

      Azon gyermekek, akik zenével foglalkoznak, sokkal jobban ki tudják fejezni és ellenőrzés alatt tartani érzelmeiket, mint a többiek. A zenész-gyermek egyidőben képes játszani, hallgatni, kottát olvasni, ügyelni a mű tempójára. Ezek a képességek segítenek a gyermeknek sikeressé válni az életben, elvégezni több feladatot egyidőben anélkül, hogy az a minőség rovására menne.

      Mint pedagógus, különböző korosztályba tartozó és különböző tehetséggel rendelkező gyermekekkel dolgoztam. Függetlenül a képességeitől, az én elsődleges feladatom az, hogy megszerettessem a gyermekkel azt, amivel foglalkozik.

      A gyermek önkifejezése a zenén keresztül, az alkotói folyamat öröme, a képesség valami megismételhetetlen megalkotására saját kezűleg – a szó szoros értelmében -: ez az én munkám célja.