Kurina Laura

gordonkaművész, -tanár, kamara, igazgató

’ A művészet (...) a világ megismerésének mással nem pótolható módszere.’

Bárdos József

    • A Wesley-Da Capo Alapfokú Művészeti Iskola működését megalakulásától, 1999. szeptemberétől a jelenig végigkísérhettem pedagógusként és 2003-tól igazgatóként. Vezetői tevékenységem középpontjában is mindig az állt, hogy növendékeinket nyitottságra, empátiára neveljük, kreativitásuk kibontakoztatására minél nagyobb teret biztosítsunk, meghatározó időszak legyen életük során a művészetoktatásban való részvétel azoknak is, akik nem jelentkeznek szakirányú továbbtanulásra és nem ezt választják hivatásuknak. Ennek elérése érdekében elengedhetetlen a folyamatos megújulásra, változásra, változtatásra való igény, a csapatmunka. Ezek megvalósulásához vezetőként a pozitív lelki beállítottságot, a példamutató szakmai felkészültséget, a tudatosságot, mint fő tulajdonságok meglétét tartom elsődlegesen szükségesnek. Munkámat akkor érezhetem sikeresnek, ha látom munkatársaim sikerét, növendékeink sikerélményét, a szülők elégedettségét. Ezért messzemenőkig támogatok minden újító szándékot, biztosítva a megvalósuláshoz szükséges hátteret, elsősorban fenntartónk támogatásával. Fontos számomra, hogy iskolánk minden dolgozója, a növendékek, ezáltal a szülők is érezzék a bizalmat, a törődést, a biztonságot mind érzelmi, mind szakmai szempontból.

    • Tanulmányok, végzettség:
      • 1990. Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Előkészítő Tagozat – Szeged, szakmai érettségi gordonka tanszakon
      • 1995. Liszt Ferenc Zeneakadémia - Budapest, gordonkaművész- tanár
      • 2010. közoktatás vezető

      8 évesen kezdtem csellózni Magyarkanizsán, majd felvételt nyertem a Liszt Ferenc Zeneművészeti Főiskola Előkészítő Tagozatára Szegeden, ahol az általános iskola 8. osztályától megkezdhettem tanulmányaim. Ebben az időszakban számos szólókoncertem volt, kiemelendő ebből egy belgrádi szólóest 15 éves koromban. Az érettségi után sikeresen felvételiztem a Budapesti Zeneakadémiára, ahol Banda Ede növendékeként diplomáztam 1995-ben. Rendkívül szerencsésnek mondhatom magam, hisz kiváló tanáraim voltak és örülök, hogy továbbadhatom általuk szerzett tudásom.